Stimate Angajator !
Conform Legislației Muncii din R. Moldova, fiecare angajator este obligat să dețină un set de acte privind securitatea și sănătatea în muncă la întreprindere.
Vedeți mai jos care sunt actele obligatorii privind securitatea și sănătatea în muncă pentru frizerii și saloane de frumusețe:
- Evaluarea riscurilor profesionale care va cuprinde:
- Ordin despre numirea comisiei de evaluare a riscurilor;
- Metoda evaluarii riscurilor;
- Fișele de evaluare a riscurilor pentru fiecare funcție din întreprindere cum ar fi:
- Fișă de evaluare a riscurilor pentru frizer;
- Fișă de evaluare a riscurilor pentru coafor;
- Fișă de evaluare a riscurilor pentru femeie de serviciu;
- Fișă de evaluare a riscurilor pentru cosmetician;
- Fișă de evaluare a riscurilor pentru machior-peruchier;
- Fișă de evaluare a riscurilor pentru manichiuristă;
- Fișă de evaluare a riscurilor pentru maseur de întreţinere şi relaxare;
- Fișă de evaluare a riscurilor pentru pedichiuristă;
- Fișă de evaluare a riscurilor pentru stilist protezist de unghii;
- Fișă de evaluare a riscurilor pentru tatuor;
- Fișă de evaluare a riscurilor pentru administrator frizerie, salon, etc.;
- Planul de protecție si prevenire care va cuprinde:
- Ordin de aprobare a planului;
- Planul de protectie si prevenire;
- Instrucțiuni de securitate și sănătate în muncă:
- Lista instrucțiunilor care urmează să fie elaborate în cadrul întreprinderii;
- Ordin de numire a persoanelor responsabile pentru elaborarea instrucțiunilor;
- Registru de înregistrare a instrucțiunilor;
- Instrucțiuni de securitate și sănătate în muncă pentru fiecare funcție din cadrul întreprinderii cum ar fi:
- Instrucțiune de securitate și sănătate în muncă pentru frizer;
- Instrucțiune de securitate și sănătate în muncă pentru coafor;
- Instrucțiune de securitate și sănătate în muncă pentru femeie de serviciu;
- Instrucțiune de securitate și sănătate în muncă pentru cosmetician;
- Instrucțiune de securitate și sănătate în muncă pentru machior-peruchier;
- Instrucțiune de securitate și sănătate în muncă pentru maseur de întreţinere şi relaxare;
- Instrucțiune de securitate și sănătate în muncă pentru pedichiuristă;
- Instrucțiune de securitate și sănătate în muncă pentru stilist protezist de unghii;
- Instrucțiune de securitate și sănătate în muncă pentru tatuor;
- Instrucțiune de securitate și sănătate în muncă pentru contabil;
- Instrucțiune de securitate și sănătate în muncă pentru administrator frizerie, salon, etc.;
- Ordine privind stabilirea atribuțiilor de securitate și sănătate în muncă pentru fiecare funcție din cadrul întreprinderii;
- Ordin privind numirea specialistului pe protectia muncii care va organiza activitățile de securitate și sănătate în muncă la întreprindere și va instrui persoanele nou angajate la instruirea introductiv generală;
- Certificat privind instruirea la nivelul 2 a specialistului pe protecția muncii din cadrul întreprinderii. Cursurile de nivelul 2 in domeniul SSM le puteți urma la Î.S. Centrul de Instruire în Domeniul Relațiilor de Muncă din or. Chișinău, str. Miron Costin 17/2, et.4, cu înscrierea în prealabil pe https://www.serviciiprotectiamuncii.md/p/cursuri-ssm.html
- Ordin privind numirea conducătorilor locurilor de muncă care vor instrui angajații la securitatea și sănătatea în muncă la locul de muncă;
- Certificate privind instruirea la nivelul 1 în domeniul securității și sănătății în muncă a directorului de întreprindere și conducătorilor locurilor de muncă. Cursurile de nivelul 1 in domeniul SSM le puteți urma la Î.S. Centrul de Instruire în Domeniul Relațiilor de Muncă din or. Chișinău, str. Miron Costin 17/2, et.4, cu înscrierea în prealabil pe https://www.serviciiprotectiamuncii.md/p/cursuri-ssm.html
- Document privind stabilirea necesarului de dotare cu echipament de protecție pentru persoanele supuse riscurilor profesionale din cadrul întreprinderii;
- Fișe de instruire la protecția muncii pentru fiecare angajat din cadrul întrprinderii unde vor fi efectuate înscrierile despre instruirea angajaților la securitatea și sănătatea în muncă;
- Registrele privind evidența instruirilor de apărarea împotriva incendiilor și instruirea la I grupă de electrosecuritate a angajaților din cadrul întreprinderii.
- Planul de acțiuni ale angajaților in caz de pericol grav si imediat.
- Evidența zonelor de risc sporit la locurile de muncă.
Pe lîngă elaborarea documentelor obligatorii privind securitatea și sănătatea în muncă enumerate mai sus, directorul de întreprindere este obligat:
- Să distribuie echipament de protecție angajaților supuși riscurilor profesionale;
- Să doteze locurile de muncă cu stingătoare de incendii.
- Să asigure organizarea controalelor medicale obligatorii pentru angajati conform HG 1025 din 07.09.2016.
Toate documentele elaborate, trebuie aduse la cunoștința salariaților sub semnătură.
În cazul în care întîmpinați dificultăți la elaborarea documentelor obligatorii privind protecția muncii enumerate mai sus, puteți apela la serviciile noastre.
Prețul serviciilor de elaborare a documentelor de securitate și sănătate în muncă pentru frizerii sau saloane de frumusete este de 2500 lei.
Pentru detalii apelați 068307760-Anatolii.
MENTIUNE ! ! !
Conform art. 553 alin (1) lit.c) din Codul Contraventional, incălcarea de către angajator a legislaţiei privind securitatea şi sănătatea în muncă, dacă fapta nu constituie infracţiune, manifestată prin lipsa în unitatea economică a actelor în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, ce trebuie să fie elaborate şi/sau deţinute de angajator conform legislaţiei în vigoare se sancţionează cu amendă de la 100 la 200 de unităţi convenţionale aplicată persoanei cu funcţie de răspundere, cu amendă de la 250 la 400 de unităţi convenţionale aplicată persoanei juridice.
Distribuie această pagină pe: